سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

97/12/5
7:15 ع

راهنمای سفر به ایتالیا با بودجه‌ی محدود

نکات و ترفندهای حمل‌ونقل در ایتالیا با بودجه‌ی محدود

از پایه شروع می‌کنیم: پرواز! اگر مبدأ یک کشور اروپایی است، از خطوط هواپیمای ارزان موجود در این قاره استفاده نمایید و اگر مبدأ پرواز از یک قاره دیگر است، برای یک کشور مرکزی مانند لندن، برلین یا پاریس بلیط رزرو کنید. در این صورت حتی اگر قصد بازدید از این کشورها را نداشته باشید، می‌توانید از خطوط هواپیمایی ارزان قیمت اروپایی استفاده کرده و مبلغ زیادی را ذخیره کنید.

همان‌طور که اشاره شد، ایتالیا دارای یک شبکه قطار بی‌نظیر است. با قطار سریع‌السیر ترنیتالیا که از میلان، ونیز، فلورانس، رُم ونپلس می‌گذرد، از مکان‌های اصلی این کشور بازدید کنید. در اغلب کشورها، خرید بلیط از طریق واسطه با قیمت پایین‌تری تمام می‌شود؛ اما این در مورد خط آهن ایتالیا صدق نمی‌کند. خرید مستقیم بلیط از ایستگاه‌های راه‌آهن، همواره ارزان‌تر از واسطه‌ها است و اگر از قبل رزرو کنید، ارزان‌تر نیز خواهد بود.

راهنمایی برای اسکان

در این کشور بی‌شمار هتل زنجیره‌ای معروف وجود دارد که با قیمت‌های هنگفت، امکانات و مزایای فراوانی ارائه می‌دهند. خوشبختانه برای مسافران تنها، به‌وفور پانسیون‌های مقرون به‌صرفه، مهمانسرای خانوادگی و هتل‌های ارزان قیمت وجود دارد. همچنین می‌توان اقامت در خانقاه یا دیگر مراکز مذهبی را در نظر داشت؛ این اماکن راحت و ارزان بوده و غالباً در مناطق خوب کشور واقع شده‌اند. به‌عنوان مثال، Istituto Santa Giuliana Falconieri که در شهر رم و درست در کنار میدان پیازا ناوونا واقع شده، در بخش تاریخی شهر و نزدیک به همه چیز است. محل اقامتگاه بسیار مهم بوده و پیش از رزرو مسکن، باید به‌خوبی بررسی شود. برخی از هتل‌های شبانه شاید قیمت‌های بسیار خوبی ارائه دهند؛ اما ممکن است از همه جاذبه‌های گردشگری به دور باشند.

فعالیت‌های کم‌ خرج که مبلغ زیادی را ذخیره خواهند کرد

1- اجاره یک دوچرخه. هزینه این کار روزانه 10 تا 15 یورو معادل 130 تا 200 هزار تومان خواهد بود؛ اما از مزایای آن امکان گشت‌وگذار بیشتر در شهر و عدم وابستگی به حمل‌ونقل عمومی است.

2- بازدید از کلیساهای جامع و قصرهای سلطنتی. ورود به اکثر این مناطق رایگان است؛ در کنار آن، این ساختمان‌های نفس‌گیر، نگاهی اجمالی به شگفتی معماری و تاریخ را به انسان هدیه می‌دهند.

3- اگر طرفدار موزه هستید. اکثر موزه‌های ایتالیا یک روز در هفته، برای ورود هزینه‌ای اخذ نمی‌کنند. قبل از برنامه‌ریزی، ببینید که ورود به موزه‌ای که در نظر دارید، چه روز‌هایی رایگان است.

4- تورهای پیاده‌روی. اکثر شهرهای ایتالیا، تورهای پیاده‌روی رایگان دارند! فوق‌العاده است، نه؟ این تورها برای مسافران تنها و یا گروه‌های کوچک طراحی شده و اکثر هتل‌های شبانه روزی آن‌ها را به مسافران خود پیشنهاد می‌دهند؛ تنها مبلغی که باید بپردازیم انعام ناچیز راهنمای تور است.

5- از سوپرمارکت‌ها آب خریداری نکنید. این کار ممکن است پرهزینه باشد، آبی که از فواره‌های عمومی می‌جوشد، 100? آشامیدنی است.

6- از افراد بومی که در خیابان می‌بینید، بپرسید که خود آن‌ها کجا نهار صرف می‌کنند. پاسخ‌هایی که این افراد به شما می‌دهند، یقیناً در کتاب راهنمای گردشگری وجود نخواهد داشت.

7- برخی از جشنواره‌های این کشور را بررسی کنید. بسیاری از آن‌ها رایگان بوده و فرصت مناسبی برای یادگیری در مورد فرهنگ ایتالیایی است.

8- بلیط‌ها را از قبل رزرو کنید. با این کار از شر صف‌های طولانی خلاص شده و هزینه‌ها تا حدی کاهش می‌یابند.

غذاخوری 101: ایستاده قهوه بنوشید و به اپرتیوو سلام کنید

ساعت اپرتیوو یکی از محبوب‌ترین‌های ایتالیا است! در این ساعت، اکثر رستوران‌ها به ازای 10 یورو معادل130 هزار تومان یک غذای سبک به همراه نوشیدنی سرو می‌کنند. ساعت اپرتیوو معمولاً در ابتدای شب و زمانی است که افراد پس از ساعات کاری با دوستان خود ملاقات دارند و این غذا جایگزین خوبی برای شام بوده و فرد را سیر نگه می‌دارد، همچنین به‌مراتب ارزان‌تر از صرف یک وعده‌ی کامل غذا است. اگر حین بازدید از این کشور اپرتیوو را تجربه نکنید، یکی از مهم‌ترین حالات فرهنگی ایتالیا را از دست خواهید داد.

نکته قابل توجه دیگر، صرف قهوه و شیرینی صبحانه به‌صورت ایستاده است. اکثر رستوران‌های ایتالیایی در صورت تمایل به نشستن پشت میز، هزینه‌ی بیشتری در قالب مالیات و عوارض دریافت می‌کنند. حال که به قهوه اشاره شد، یک نکته پیشنهادی اجتناب از صرف کاپوچینو پس از نهار است؛ مگر آنکه با نگاه متعجب مردم مشکلی نداشته باشید! مردم ایتالیا این نوشیدنی را مختص صبحانه می‌دانند.

برای مسافرت به ایتالیا، فصول غیر توریستی یا زمستان را در نظر داشته باشید

هیچ اجباری وجود ندارد که حتماً در اواخر بهار یا تابستان که زمان هجوم گردشگران است، به این کشور سفر کنیم. بازه زمانی بین ماه‌های مهر تا خرداد و یا فصل زمستان نیز انتخاب خوبی خواهد بود. اولاً، خطر قیمت‌های تعطیلاتی و هزینه‌ی بالاتر از حد متوسط برای بلیط پرواز رفع شده؛ ثانیاً، زمانی که تعداد گردشگر کم است، تصویر واقعی‌تری از چهره‌ی این کشور و زندگی روزانه‌ی ساکنین آن به دست می‌آوریم.

سواحل ایتالیا

همه ما به کرات تصاویری از ردیف نامتناهی صندلی‌های ساحلی که زیر چترها چیده شده‌اند را به چشم دیده‌ایم. در فصول توریستی، اگر بخواهیم یکی از این آلاچیق‌ها را برای یک روز اجاره کنیم، می‌بایست هزینه 20 یورو معادل 250 هزار تومان بپردازیم. به همین دلیل است که حتی خود مردم ایتالیا بیشتر به سواحل خارج از جاده و بدون نقشه می‌روند. این کشور مملو از این نوع سواحل است که تاکنون در مورد بسیاری از آن‌ها چیزی نشنیده‌ایم. برخی از این سواحل عبارت‌اند از: سان فروتوسو، پارک ملی مارما، سورنتو،  سینکو تره و بسیاری از موارد دیگر.

اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید، امیدواریم این نکات برای شما مفید واقع شوند. اگر نکات بیشتری برای یک سفر کم خرج به ایتالیامی‌دانید که در این مقاله معرفی نشده، در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

 

منبع: چطورپدیا


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
گردشگری ، جهان گردی ، مسافرت ، سفر ، ترکیه ، سفر خارجی ، گرجستان ، سفر داخلی ، سفر هوایی ، استانبول ، تایلند ، اماکن دیدنی ، هواپیما ، ویتنام ، تجهیزات سفر ، بوم گردی ، تفلیس ، جزیره ، روستاهای شمال ، ساک ، چمدان ، فرودگاه ، مازندران ، لائوس ، مسافرت هوایی ، مصر ، ملزومات سفر ، مکزیک ، نروژ ، هامپی هند ، هتل های لوکس ، هند ، لبنان ، لوازم سفر ، مزایای بیمه مسافرتی ، مسافرت خارجی ، فلسطین ، فیلیپین ، قطب جنوب ، سفر در زمستان ، گردش گری ، گردشگردی ، سفرخارجی ، سفرهوایی ، شرکت مسافرتی ، عراق ، سفر با هواپیما ، سفر به استانبول ، سفر به هند ، چمدان برند دلسی ، چک ، حمام گوگردی ، خرید چمدان ، راهنمای سفر ، راهنمای سفر به ترکیه ، آسیا ، ژاپن ، جنگل ، بیمه اعضای خانواده ، بیمه پزشکی ، بیمه مسافرتی ، پاسپورت ، استرالیا ، اسلوونی ، انتظارات در سفر ، اندونزی ، اوازم سفر ، ایتالیا ، ایران ، بازار ترکیه ، بروشور ، بروشور مسافرت ، بنگلادش ، ویزا ، کامبوج ، کانادا ، کلاردشت ، کویر ، کیف ،

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ