سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

97/12/27
2:0 ع

مسیر فرودگاه آتاتورک به مرکز شهر استانبول

خدمات حمل و نقل فرودگاه آتاتورک

تاکسی

در خارج از سالن ورودی، صف تاکسی‌های زرد رنگ به چشم می‌خورد که همگی هزینه‌ی نهایی را با مسافت طی شده محاسبه می‌نمایند. هنگام خروج از فرودگاه، از دستگاه‌های بانکی لیره ترکیه اخذ کرده تا حساب دقیق هزینه‌های خود را داشته باشید. متأسفانه، سراسر اینترنت مملو از قصه‌های کلاه‌برداری رانندگان تاکسی‌ها از مسافران استانبولی بوده و به نظر می‌رسد که وقوع این اتفاقات امری تغییرناپذیر است. هر گردشگری که با استانبول و ارز آن آشنایی نداشته باشد، می‌تواند به‌راحتی فریب بخورد. پیش از سفر بدانید که هزینه‌ی تخمینی حرکت از مبدأ فرودگاه آتاتورک به خیابان‌های سلطان احمد یا تاکسیم چیزی معادل 45 تا 55 لیره خواهد بود.

هاواتس

هاواتس (Havatas) یک شرکت خصوصی است که خدمات حمل و نقل با اتوبوس را از فرودگاه به مقاصد دیگر و بالعکس فراهم می‌آورد. البته این اتوبوس‌ها به خیابان سلطان احمد نرفته و فقط به سمت میدان تاکسیم حرکت می‌کنند. پیشتر نام این شرکت هاواس بود؛ اما پس از مدتی بسته شد. مسیر حرکت تقریباً 40 دقیقه طول کشیده و هزینه‌ی آن 11 لیره ترکیه خواهد بود. اگر چهار نفر با هم سوار این اتوبوس‌ها شوند، هزینه‌ی آن برای هر فرد تقریباً معادل هزینه‌ی یک تاکسی است.

مترو

با دنبال کردن تابلوها از سالن ورودی و حدود 10 دقیقه پیاده‌روی، به ایستگاه مترو خواهید رسید. برای استفاده از آن، ابتدا می‌بایست یک قبضی به مبلغ 4 لیره خریداری کنید. مترو بی‌شمار ایستگاه متعدد دارد که یکی از آن‌ها Otogar (ایستگاه اتوبوس) است. اگر قصد سفر به مناطق توریستی اصلی تاکسیم یا سلطان احمد (شهر قدیمی) را دارید، در واگن یا خط Zeytinburnu یا Aksaray بنشینید.

برخی از مسافران، سفر با مترو را به سبب سر و کله زدن با چمدان‌ها در سالن، شلوغی و عجله جمعیت و زمان سفر که ممکن است به بیش از یک ساعت بیانجامد را نمی‌پسندند.

اجاره‌ی اتومبیل

فرودگاه آتاتورک از شلوغ‌ترین مناطق ترکیه به شمار می‌رود و تراکم ترافیک در جاده‌های ورودی و خروجی از آن گاهی بسیار سنگین بوده و انسان را به جنون می‌کشاند!

با نگاهی به سالن ورودی، دفاتر انواع شرکت‌های اجاره اتومبیل از جمله هرتز را خواهیم دید. پیش از امضای تحویل خودرو، آسیب‌های آن را بررسی کرده و مطمئن شوید که تمامی آن‌ها در قرارداد ذکر شده‌اند.

فرودگاه حمل ‌و نقل شخصی

پس از پرسه در هواپیما و فرودگاه، حمل و نقل شخصی انتخاب مناسبی خواهد بود. Efendi Travel که در استانبول نیز چندین دفتر دارد، سفرهای فرودگاه را با قیمت‌های منطقی به فروش می‌رساند؛ به طوری که اجباری برای پرداخت هزینه‌ پیش از سفر وجود نداشته و مسافر می‌تواند مبلغ را پس از رسیدن به مقصد، پرداخت نماید.

همچنین این شرکت یک مرکز تماس 24 ساعته دارد که در صورت هرگونه تأخیر در زمان پرواز، گم شدن چمدان و یا جهت کمک به مسافران تازه وارد استانبول، همواره پاسخگو است. قیمت ثابت رساندن 1 الی 4 نفر از فرودگاه استانبول آتاتورک به مقصد سلطان احمد یا تاکسیم 20 یورو و از فرودگاه Sabiha Gokcen تا مرکز شهر چیزی معادل 45 یورو خواهد بود.

 

منبع: چطورپدیا


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
گردشگری ، جهان گردی ، مسافرت ، سفر ، ترکیه ، سفر خارجی ، گرجستان ، سفر داخلی ، سفر هوایی ، استانبول ، تایلند ، اماکن دیدنی ، هواپیما ، ویتنام ، تجهیزات سفر ، بوم گردی ، تفلیس ، جزیره ، روستاهای شمال ، ساک ، چمدان ، فرودگاه ، مازندران ، لائوس ، مسافرت هوایی ، مصر ، ملزومات سفر ، مکزیک ، نروژ ، هامپی هند ، هتل های لوکس ، هند ، لبنان ، لوازم سفر ، مزایای بیمه مسافرتی ، مسافرت خارجی ، فلسطین ، فیلیپین ، قطب جنوب ، سفر در زمستان ، گردش گری ، گردشگردی ، سفرخارجی ، سفرهوایی ، شرکت مسافرتی ، عراق ، سفر با هواپیما ، سفر به استانبول ، سفر به هند ، چمدان برند دلسی ، چک ، حمام گوگردی ، خرید چمدان ، راهنمای سفر ، راهنمای سفر به ترکیه ، آسیا ، ژاپن ، جنگل ، بیمه اعضای خانواده ، بیمه پزشکی ، بیمه مسافرتی ، پاسپورت ، استرالیا ، اسلوونی ، انتظارات در سفر ، اندونزی ، اوازم سفر ، ایتالیا ، ایران ، بازار ترکیه ، بروشور ، بروشور مسافرت ، بنگلادش ، ویزا ، کامبوج ، کانادا ، کلاردشت ، کویر ، کیف ،

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ