سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
< 1 2 3 >

97/10/29
11:0 ع

هر آنچه که باید در هنگام سفر به هامپی هند بدانید

توریست‌های کوله‌گردان که به هامپی سفر کرده‌اند، داستان‌های زیادی درباره آن تعریف می‌کنند؛ بنابراین، توصیه می‌کنیم که در سفر خود به هند، این مکان را از دست ندهید.

هامپی چیست؟

در واقع یک روستا یا یک مرکز شهر نیست. هامپی شامل بسیاری از مجتمع‌های مختلف معبدی است که در یک منطقه وسیع توسط رودخانه پراکنده شده‌اند. تا چند سال پیش مردم محلی در مجتمع‌های معبد زندگی می‌کردند، اما از زمانی که این مجتمع‌ها در میراث جهانی یونسکو ثبت شد، مردم محلی مجبور به ترک این معابد شدند. اکنون تنها چیزی که در هامپی باقی‌مانده‌ است عبارت‌اند از: خرابه‌ها، معابد، تخته‌سنگ‌ها، تپه‌ها و تعدادی خانه محلی در سراسر منطقه. پس کجا اقامت کنیم؟ بعداً درباره‌اش صحبت خواهم کرد.

هامپی هندهامپی در هندتاریخچه هامپی

آیا می‌توانید باور کنید که هامپی دومین شهر بزرگ جهان در سال 1500 محسوب می‌شد؟ این شهر در ابتدا، پایتخت امپراتوری هندوستان به نام Vijaynagara بود که در سال 1565 توسط مسلمانان فتح و نابود شد. از آن زمان تا به حال هامپی در همان حال و احوال ویرانی باقی‌مانده ‌است و هیچ‌گونه بازسازی روی آن انجام نشده است، آیا می‌توانید باور کنید؟ خیلی باور نکردنی است که در تمام این سال‌ها هیچ‌گونه بازسازی روی آن انجام نشده است. تخمین زده می‌شود که بیش از 2500 معبد و بنای یادبود در بیش از 4000 هکتار زمین از هامپی در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.هامپی هندوستان

کوله‌گردی در هامپی محبوب است

با توجه به بازخوردهای مثبت کوله‌گردان در سفر به هامپی می‌توان نتیجه گرفت که کوله‌گردی یکی از کارهای بسیار محبوبی است که می‌توان در سفر به هند انجام داد. صنعت توریسم در این کشور در حال شکوفایی است و اگر به آنجا سفر کنید، به ‌خوبی می‌توانید این شکوفایی را درک کنید. هامپی همه‌ی موارد لازم برای گردشگری را دارد: طبیعت، قدمت، مناظر جالب، اساطیر، تورها، معنویت، محل اقامت ارزان‌قیمت، غذای عالی و پرطرفدار و باورنکردنی. این شهر یکی از مکان‌هایی است که در آن می‌توانید از شلوغی در هند فرار کنید. خالی از هرگونه اتومبیل، بدون فروشندگان خیابانی که شما را اذیت می‌کنند، بدون هیچ سه‌چرخه‌ای که شما را آزار ‌دهد. هنگامی‌که به هامپی سفر می‌کنید خود را برای عاشق شدن آماده کنید زیرا ترک کردن این شهر بسیار سخت است. در واقع این مکان یادآور پوشکار، یکی دیگر از مکان‌های شگفت‌انگیز برای بازدید در هند است.

در این مقاله‌ی سفر به هامپی، ما تمام راهنمایی‌های اساسی و اطلاعات مورد نیاز از قبیل کارهایی که در آنجا می‌توانید انجام دهید، گزینه‌های انتخابی برای محل اقامت، مکان‌های دیدنی، کجاها باید بروید و برخی از راهنمایی مفید برای سفر به هامپی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

14 چیز که قبل از سفر به هامپی باید می‌دانید

ابتدا اجازه دهید با برخی از نکات مهم سفر به هامپی، شروع کنیم. به دلیل اینکه معابد متعددی در اطراف میراث جهانی یونسکو وجود دارند، مطمئناً شما حداقل یکی از آن‌ها را در طی سفر خود خواهید دید. سعی کنید برخی از ارزش‌های مذهب هندو را بیاموزید، قبل از اینکه در حین پرسه زدن در اطراف مجتمع‌های معبد در هامپی، خجالت زده شوید.

1- در راهروها (درگاه معابد) قدم نزنید

وقتی وارد یک معبد می‌شوید، در راهروها نایستید و قدم نزنید. درست مانند وقتی که وارد خانه کسی می‌شوید. حتی فکرش را هم نمیشه کرد که در راهروی خانه بنشینید!

2- قبل از ورود به معبد، کفش‌های خود را درآورید

همیشه هنگام ورود به یک معبد فعال، کفش‌های خود را درآورید. مکان‌هایی در کنار معابد وجود دارند که کفش‌های شما را با هزینه بسیار ناچیز نگه می‌دارند.

3- کلاه خود را بردارید

هنگام ورود به مجتمع معبد نیازی به برداشتن کلاه نیست، اما وقتی وارد یک مکان مقدس در یک معبد می‌شوید همیشه کلاه خود را بردارید.

4- نوع لباس پوشیدن در معابد هامپی

به طور رسمی هیچ قانونی برای طرز لباس پوشیدن در هامپی وجود ندارد و زنان را هم با دامن و هم بدون آستین در داخل محوطه معابد خواهید دید. اگرچه هیچ قانون رسمی برای معابد هامپی وجود ندارد، اما مردم مذهبی توریست‌ها را محاکمه می‌کنند. پس لطفاً شانه‌ها و زانوهای خود را برای احترام بپوشانید، این موضوع هم برای مردان و هم برای زنان است. بنابراین این موضوع را به عنوان یک نکته مهم برای سفر به هامپی در نظر بگیرید تا زائران را ناراحت نکنید. تنها کافی است یکپارچه بلند به کمر خود ببندید تا زانوهای شما را پوشش دهد.
هامپی در هندوستان5- در هنگام ورود به یک معبد همیشه از سمت چپ گاو یا گارودا عبور کنید

پیش از ورود به معبد، همیشه یک گاو یا گارودا در ورودی معبد وجود دارد. برای وارد شدن به معبد حتماً از سمت چپ گاو یا گارودا عبور کنید.

6- همیشه در جهت عقربه‌های ساعت در یک معبد حرکت کنید

هنگامی که در داخل محوطه معابد در جهت عقربه‌های ساعت حرکت کنید، این شیء مقدس/ خدا همیشه در سمت راست شما قرار می‌گیرد. در این معابد حرکت در خلاف جهت عقربه‌های ساعت به ‌منزله‌ی بی‌احترامی و بی‌اعتقادی به خداوند محسوب می‌شود.

7- عکاسی در حریم مقدس خدایان ممنوع است

وقتی وارد حریم مقدس می‌شوید، نه تنها کلاه خود را بردارید، بلکه دوربین خود را نیز خاموش کنید و گوشی خود را کنار بگذارید. گرفتن عکس‌ از محوطه حریم مقدس ممنوع است.

8- برای خروج از معبد از سمت راست گاو یا گارودا خارج شوید

هنگامی که وارد معبد می‌شدید، از سمت چپ گاو یا گارودا وارد شدید و در جهت عقربه‌های ساعت حرکت کردید پس در هنگام خروج باید از طرف مقابل خارج شوید.

9- معابد هامپی رایگان هستند

اساساً معابد هامپی رایگان هستند اما گاهی اوقات نیاز است که برای نگه‌داری دوربین یا تلفن‌ هزینه پرداخت کنید. البته هزینه‌ای بسیار ناچیز.

10- معابد بین ساعات 12.30 تا 2 بعد از ظهر برای صرف ناهار بسته هستند

در این ساعات کشیش‌ها برای صرف ناهار درهای ورودی معابد را می‌بندند.
11- زنانی که در دوره عادت ماهانه خود قرار دارند، اجازه ورود به معابد را ندارند

این موضوع به خاطر قوانین دینی است و به مصلحت شماست.

13- هدایا را بپذیرید

هنگام بازدید از معابد هامپی ممکن است برخی تنقلات مانند موز به شما تعارف شود. این تعارفات به عنوان یک افتخار برای شما محسوب می‌شود. پس آن‌ها را میل کنید یا بردارید، هرگز آن‌ها را دور نیندازید!

14- از مردم قبل از گرفتن عکس از آن‌ها سؤال کنید

شما نباید به صورت پنهانی از مردم و یا زائران عکس بگیرید. لطفاً ابتدا بپرسید که تمایل دارند که از آن‌ها عکس بگیرید یا خیر. به دوربین خود اشاره کنید و بپرسید «ok?». شاید شنیدن جواب نه برای شما ناراحت کننده باشد، اما به نظر من پرسیدن این سؤال از عکاسی مخفیانه محترمانه‌تر است.
بسیار خوب است که قبل از سفر به هامپی، این 14 نکته را می‌دانستم، چون اگر این موارد را بدانید هرگز اشتباهاتی مانند قدم زدن در راهروها، برنداشتن کلاه و پوشیدن شلوارک در داخل معابد را انجام نخواهید داد؛ مانند بسیاری از توریست‌ها که به هامپی سفر می‌کنند و نسبت به این موارد آگاهی ندارند؛ بنابراین امیدوارم که این راهنمای سفر به هامپی به شما کمی در مورد آداب و رسوم این شهر آگاهی داده باشد. بعد از دانستن این موارد شما می‌دانید وقتی به هامپی سفر می‌کنید چه کارهایی را باید و چه کارهایی را نباید انجام دهید.

12 مکان برای بازدید در هامپی

1- معبد Virupaksha

مطمئناً مکان شماره یک برای بازدید در هامپی است. معبد ویروپاکشا مرکز توریستی اصلی در هامپی است و می‌توان آن را از سراسر منطقه مشاهده کرد. این مکان با برج طلائی زیبای آن، مکان اصلی برای زائرانی است که از هامپی بازدید می‌کنند. می‌توانید برای مدتی در اطراف این معبد پرسه بزنید، عکس‌هایی با محلی‌ها و بچه‌ها گرفته و از حس معنوی این مکان حیرت زده شوید. یک فیل در داخل محوطه معبد زندگی می‌کند که هر روز صبح در حال استحمام در رودخانه نزدیک معبد است. در این مورد در بخش کارهایی که می‌توانید در هامپی انجام دهید بیشتر صحبت خواهم کرد.
معبد Virupaksha2- بازار هامپی

درگذشته در خیابانی که از معبد ویروپاکشا به سمت تپه مانتانژا به طول یک کیلومتر منتهی می‌شد، بازاری پر رونق وجود داشت. در هر دو طرف بازار، بقایای غرفه‌ها وجود دارد و تا همین اواخر، برخی افراد محلی این مکان را به خانه‌های خود تبدیل کرده و دوباره آن را به یک بازار کوچک تبدیل کرده‌ بودند؛ اما وقتی که هامپی رسماً به عنوان یکی از مکان‌های میراث جهانی یونسکو اعلام شد، به ناچار همه آنجا را ترک کردند.معبد Virupaksha3- مجسمه سنگی گاو نر

در پایان بازار هامپی، بر روی یک سکوی دو پله، شما یک مجسمه بزرگ گاو را می‌بینید. یک گاو نر عظیم‌الجثه که از سنگ تراشیده شده‌ است. برای محافظت از این مجسمه یک مقبره در اطراف آن ساخته شده است.

4. معبد آچیوترایا (Achyutraya)

وقتی شما از مجسمه گاو رد شوید و کمی به سمت راست متمایل ‌شوید، به طرف معبد آچیوترایا در حال حرکت هستید.
این معبد متأسفانه بسیار آسیب دیده است و تاکنون هیچ بازسازی روی آن انجام نشده است. این معبد توسط یک پادشاه در سال 1534 ساخته شد و به همسرش پیشکش شد. در مقابل معبد بازار بانوان وجود داشت.
5- معبد ویتالا (Vithala)

اگر به پیاده‌روی ادامه دهید، قبل از اینکه به معبد ویتالا برسید از چندین خرابه‌ی بزرگ عبور خواهید کرد. در بین این خرابه‌ها یک ارابه سنگی با ابهت توجه شما را جلب خواهد کرد. تنها 3 ارابه سنگی در هند وجود دارد.
معبد ویتالا (Vithala)6- معبد باداویلینگ (Badaviling)

معبد باداویلینگ، پس از یک سنگ، در بستر آب قرار دارد و در حال حاضر توسط یک مقبره ساخته ‌شده در اطراف آن محافظت می‌شود. در مقابل آن یک کشیش وجود دارد که آب مقدس «شیوا لینگا» (Shiva Linga) را به سبب تقدس بر روی مردم می‌پاشد. مردم نیز برای دستیابی به بخت و اقبال بلند به سمت آن سکه پرتاب می‌کنند.
معبد باداویلینگ (Badaviling)7- مجسمه لاکشمی ناراسیما (Lakshmi Narasimha)

این مجسمه را با معبد لاکشمی ناراسیما که در نوگهالی است، اشتباه نگیرید. مجسمه‌ای در هامپی که ترکیبی از یک مرد و یک شیر است و در کنار معبد شیوا لینگا قرار دارد. این مجسمه در سال 1528 ایجاد شد، در سال 1565 تخریب شد و در سال 1985 دوباره ساخته شد. چه جالب!

مجسمه لاکشمی ناراسیما (Lakshmi Narasimha)8- مجسمه ساسیوکالو گانش (Sasivekalu Ganesh)

این مجسمه بزرگ سنگی گانش در کنار ورودی معبد هماکوتا قرار دارد و توسط یک مقبره محافظت می‌شود.
مجسمه ساسیوکالو گانش (Sasivekalu Ganesh)9- معبد هماکوتا هیل (Hemakuta Hill)

یک مسیر پیاده‌روی کوتاه، شما را به معبد هماکوتا هیل می‌رساند، در بالای این معبد شما یک نمای شگفت‌انگیز از شهر هامپی را می‌بینید. چندین خرابه و معبد در بالای تپه وجود دارد و یک مکان محبوب برای تماشای غروب آفتاب است. این تپه همچنین یک نمای شگفت‌انگیز از معبد ویروپاکشا طلایی و رودخانه ارائه می‌دهد.
معبد هماکوتا هیل (Hemakuta Hill)10- معبد راگوناتا مالیاوانتا (Raghunatha Malyavanta)

این معبد در اطراف یک تخته‌سنگ بزرگ در تپه مالیاوانتا ساخته شده‌ است، منزلگاه یک زوج کشیش است که دین خود را با موسیقی و سرود تمرین می‌کنند. این یک مکان توریستی مشهور در هامپی برای تماشای غروب آفتاب است. اتومبیل‌ها و سه‌چرخه‌ها می‌توانند تا ورودی معبد بروند، بنابراین برای گردشگران تنبل این آسان‌ترین مکان برای بازدید است.
معبد راگوناتا مالیاوانتا (Raghunatha Malyavanta)11- معبد دورگادوی (Durgadevi)

در طرف دیگر رودخانه و پس از کمی سواری با ماشین، پل دورگادوی را پیدا خواهید کرد. معبدی که هر روز صبح و غروب زائران و افراد محلی برای خواندن نماز به آنجا می‌آیند. یک کار رایج در این معبد این است که یک نارگیل را داخل پارچه می‌پوشانند و آن را از درخت مقابل معبد آویزان می‌کنند. بعد از گذشت یک سال می‌آیند و از یک درخت به طور تصادفی نارگیل مقدس را می‌چینند و می‌خورند. حدود 10 دقیقه دیگر به مسیر سربالایی ادامه دهید تا به یک منظره عالی در هامپی برسید.
معبد دورگادوی (Durgadevi)12. معبد میمون

طبق افسانه هندوها، این مکان محل تولد هانومان، میمون جنگجوی خدا است. در بالای تپه یک عبادتگاه سفید رنگ مهم برای زائران لرد راما وجود دارد. برای رسیدن به بالای تپه و لذت بردن از مناظر شگفت‌انگیز شما باید از حدود 600 پله بالا بروید.

اگر شما تمام مکان‌های فوق را بازدید کرده‌اید، به این معنی نیست که سفر شما به هامپی تمام شده است. به غیر از بازدید از این مکان‌ها کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید در هامپی انجام دهید.

برنامه سفر در هامپی

اگر به دنبال یک برنامه سفر و مسیریابی دقیق در هامپی هستید، 5 مکان اول را با هم ترکیب کنید تا در هامپی ببینید. همه آن‌ها در نزدیکی یکدیگر قرار دارند که به‌راحتی می‌توان مسیرها را پیاده طی کرد. حتی می‌توانید کارهایی از قبیل بالا رفتن از تپه مانتانگاو قدم زدن در بازار هامپی و بازدید از مجسمه سنگی گاو نر را در برنامه خود قرار دهید.

9 کار منحصر به فرد برای انجام در هامپی

1- خنک شدن در جزیره بک‌پکر (backpacker)

در وسط رودخانه جزیره بزرگی وجود دارد که نماد صنعت گردشگری هامپی است. در آنجا تعداد زیادی مسافرخانه‌ و اقامتگاه وجود دارد و در حال حاضر محبوب‌ترین مکان در هامپی به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید با مسافران دیگر ملاقات کنید، محل اقامتتان را در این جزیره انتخاب کنید. در آنجا می‌توانید نوشیدنی‌های مختلفی پیدا کنید، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های زیادی وجود دارد و همچنین می‌توانید روی تختخواب درختی (ننو) استراحت کنید. جزیره بک‌پکر دلیلی است که بسیاری از کوله گردان به هامپی سفر می‌کنند و نمی‌خواهند از آنجا بروند.

2- مراسم مذهبی با فیل

هر روز صبح حدود ساعت 7:30 فیلی که در معبد ویروپاکشا زندگی می‌کند به طرف رودخانه می‌آید تا حمام بگیرد. این مراسم بیش از یک ساعت طول می‌کشد و مردم در امر شستن فیل مشارکت می‌کنند و در ازای آن برخی هدایا مانند موز دریافت می‌کنند. هنگام انجام این کار در فصل‌های سفر، صدای صدها نفر شنیده می‌شود.
مراسم مذهبی با فیل3- صعود از تپه مانتانگا

قبلاً در بخش برنامه سفر هامپی در مورد این منطقه توریستی صحبت کردیم. پیاده‌روی تا بالای تپه مانتانگا گزینه خوبی برای طلوع یا غروب خورشید است. صعود ممکن است کمی سخت باشد چون در طول روز هوا خیلی گرم است اما در بالای تپه سایه زیادی وجود دارد. در آنجا یک نمای 360 درجه از شهر هامپی را مشاهده کنید و مانند یک پرنده احساس آزادی کنید.
صعود از تپه مانتانگا4- تماشای پرندگان

اگر شما پرندگان را دوست دارید، یک تاکسی بگیرید تا شما را به آنهاسامودرا، جایگاه پرنده ببرد تا پرنده‌های بی‌شماری از جمله برخی از گونه‌های نادر، پیلیکان ها و فلامینگو را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید یک قایق کرایه کنید. این مورد قطعاً یک کار منحصر به فرد در هامپی برای انجام دادن است که شما در هیچ راهنمای دیگری برای سفر به هامپی نخوانده‌اید.
5- قایق سواری در رودخانه تونگابهادرا (Tungabhadra)

شما می‌توانید در همان رودخانه‌ای که جزیره بک‌پکر را در هامپی ایجاد کرده ‌است، قایق سوار شوید. قایق‌هایی که شکل کاسه‌ای دارند، کوراکلس (Coracles) نامیده می‌شوند و می‌توان آن‌ها را برای سوار شدن بر روی رودخانه و کاوش در میان تپه‌های سنگی و برخی از معابد و حکاکی‌های پنهانی اجاره کرد. قیمت آن‌ها بسیار گران بوده و برای کمتر از یک ساعت بالای 1000 روپیه است.
6- بازدید از یک روستای محلی

به حومه شهر بروید و در یک روستای محلی قدم بزنید. از خانه‌های محلی دیدن کنید، در یک مکان محلی غذا بخورید، از مغازه‌های صنایع دستی بازدید کنید و با مردم محلی آشنا شوید. آنه‌گوندی محل خوبی برای رفتن است.
8- یک اسکوتر کرایه کنید

بهترین راه برای بازدید از هامپی، اجاره یک موتور سیکلت و رانندگی در سراسر منطقه است. شما می‌توانید از این معابد دیدن کنید و همچنین مکان‌های مخفی در اطرف شهر را پیدا کنید. خیلی جالب میشه که در مزارع برنج گم بشوید. اجاره یک موتور سیکلت در هامپی فقط 500 روپیه و اجاره یک دوچرخه فقط 200 روپیه در روز هزینه دارد.
9- یک راهنما استخدام کنید

سنگ‌ها و ویرانه‌های هامپی در صورتی که درباره آن‌ها چیزی ندانید برای شما فقط یک سنگ هستند. من طرفدار راهنمای تورها نیستم، اما اینجا در هامپی، داشتن یک نفر که در مورد مکان‌های مورد بازدید صحبت کند، واقعاً خوب است. اجاره کردن یک سه‌چرخه به همراه راهنما که در مورد مکان‌ها برای شما صحبت کند در حدود 2000 روپیه است. در صورتی که همین سه‌چرخه بدون راهنما برای یک روز گشت در هامپی حدود 1000 روپیه هزینه دارد.

آخرین نکات مربوط به سفر به هامپی

1- هامپی می‌توانند در فصل اوج سفر خیلی شلوغ باشد. اگر می‌خواهید از شلوغی دوری کنید باید با گرما مواجه شوید و در ماه فروردین و اردیبهشت به آنجا بروید.

2- آنتن تلفن همراه در هامپی ضعیف است و وای فای نیز غیر قابل اعتماد است. سیم‌کارت‌های JIO بهترین سیگنال را در این شهر دارند. اگر با یک سیم‌کارت Airtel به هامپی سفر کنید، به‌طور مداوم ارتباط قطع خواهد شد؛ اما بالای تپه‌ها همیشه سیگنال 4G خوبی وجود دارد!

3- در 12، 13 و 14 آبان جشنواره هامپی در بازار هامپی برگزار می‌شود. هزاران نفر از کلاه قرمزی‌ها با توریست‌ها، ستاره‌های بالیوود و محلی‌ها قاطی می‌شوند و از اجرای برنامه‌های رقص و آوازخوانی لذت می‌برند. اگر یک تجربه فرهنگی واقعی می‌خواهید، باید در ابتدای نوامبر به هامپی سفر کنید.

چگونه به هامپی برویم؟

هامپی در شرق ایالت کارناتاکا در نزدیکی شهر هاسپت واقع شده ‌است. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت‌های مختلف به‌راحتی بلیط اتوبوس، قطار و بلیت هواپیما را برای سفر به هامپی به صورت آنلاین سفارش دهید.

بهترین زمان بازدید از هامپی

به گفته بسیاری از راهنماهای سفر هامپی، بهترین زمان سال برای دیدن هامپی زمستان است. در ماه‌های فروردین و اردیبهشت فوق‌العاده گرم می‌شود و توصیه می‌شود که در فصول بارندگی نیز به آنجا نروید.
فصل باران‌های موسمی در هامپی مانند جاهای دیگر هند است و از ماه خرداد تا شهریور طول می‌کشد. به‌شدت به شما توصیه می‌کنم که در فصل باران‌های موسمی به هند سفر نکنید.

یکی از گردشگرانی که در اردیبهشت به هامپی سفر کرده بود، تعرف می‌کرد: «سفر من به هامپی در اواخر اردیبهشت بود و در آن ماه دمای هوا تا 40 درجه سلسیوس افزایش یافت. گشت‌وگذار در هامپی بعد از ساعت 10 صبح آن سال اصلاً جالب نبود؛ اما نکته جالب در مورد آن اینکه: هیچ گردشگری در این ماه در آنجا وجود نداشت! بله گرما به سرعت انرژی مرا تخلیه می‌کرد و این قطعاً ایده‌آل نبود، اما اگر بخواهید از شلوغی دوری کنید، این بهترین زمان برای سفر به هامپی است. گاهی اوقات فقط من و راهنمایم در معابد بودیم!»
بهترین زمان برای سفر به هامپی، مهر تا اسفند است که درجه حرارت هوا خنک‌تر است. فصل اوج سفر ماه آذر، دی و بهمن است. در این زمان هزاران نفر از کوله‌گردان به هامپی سفر می‌کنند و برای مدتی در آنجا می‌مانند.

در هامپی کجا اقامت کنیم؟

هنوز در هامپی گردشگری رونق چشمگیری نداشته است و گردشگران زیادی به آنجا نمی‌روند. به همین دلیل در این شهر اقامتگاه‌های لوکس و هتل‌های آن‌چنانی وجود ندارد؛ بنابراین اگر شما یک مسافر لوکس هستید و همیشه در هتل‌های 5 ستاره اقامت می‌کنید، پس هامپی برای شما انتخاب خوبی نخواهد بود.

اما برای مسافران عادی، مکان‌های زیادی برای ماندن در هامپی وجود دارد. اقامت در جزیره هامپی بسیار محبوب است؛ اما شما همچنین می‌توانید در مزارع برنج یا داخل اسکوتری که اجاره کرده‌اید در گوشه‌ای از خیابان اقامت کنید. همه این‌ها بستگی به این دارد که شما به دنبال چه چیزی هستید.

منبع: چطورپدیا


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
گردشگری ، جهان گردی ، مسافرت ، سفر ، ترکیه ، سفر خارجی ، گرجستان ، سفر داخلی ، سفر هوایی ، استانبول ، تایلند ، اماکن دیدنی ، هواپیما ، ویتنام ، تجهیزات سفر ، بوم گردی ، تفلیس ، جزیره ، روستاهای شمال ، ساک ، چمدان ، فرودگاه ، مازندران ، لائوس ، مسافرت هوایی ، مصر ، ملزومات سفر ، مکزیک ، نروژ ، هامپی هند ، هتل های لوکس ، هند ، لبنان ، لوازم سفر ، مزایای بیمه مسافرتی ، مسافرت خارجی ، فلسطین ، فیلیپین ، قطب جنوب ، سفر در زمستان ، گردش گری ، گردشگردی ، سفرخارجی ، سفرهوایی ، شرکت مسافرتی ، عراق ، سفر با هواپیما ، سفر به استانبول ، سفر به هند ، چمدان برند دلسی ، چک ، حمام گوگردی ، خرید چمدان ، راهنمای سفر ، راهنمای سفر به ترکیه ، آسیا ، ژاپن ، جنگل ، بیمه اعضای خانواده ، بیمه پزشکی ، بیمه مسافرتی ، پاسپورت ، استرالیا ، اسلوونی ، انتظارات در سفر ، اندونزی ، اوازم سفر ، ایتالیا ، ایران ، بازار ترکیه ، بروشور ، بروشور مسافرت ، بنگلادش ، ویزا ، کامبوج ، کانادا ، کلاردشت ، کویر ، کیف ،

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ