سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

98/1/26
2:0 ع

جاذبه‌های دیدنی کلاردشت نگین مازندران

کلاردشت  دهکده مازیچال

 دهکده مازیچال در نزدیکی کلاردشت منطقه‌ای بسیار خوش آب و هوا بوده و به اقیانوس ابرها معروف است. از آنجایی که اکثر ساکنین این روستا به دام‌پروری مشغول‌ هستند و نیازهای غذایی روزانه خود را تأمین می‌کنند، فروشگاه‌های چندانی در این مکان وجود ندارند. بدین سبب بهتر است هنگام بازدید از این دهکده مقداری خوراکی همراه خود داشته باشید. البته حتماً سعی کنید تا میهمان خوراک‌های خانگی ساکنین مهربان این روستا شوید، به خصوص نان‌های تازه‌ی محلی که زنان روستایی در تنورهای سنگی می‌پزند. این روستا اقامتگاه‌های اجاره‌ای ندارد، پس حتماً چادر به همراه داشته باشید. همچنین موبایل فقط در برخی از مناطق آن آنتن می‌دهد. این روستا برق ندارد و همچنین سرویس بهداشتی موجود نیست. تجهیزات لازم را فراهم کنید و حتماً دیدار از این بهشت خداداد را در برنامه‌ی سفرتان بگنجانید.

جاذبه‌های دیدنی کلاردشت

جاذبه‌ دیدنی کلاردشت

روستای کردیچال: چه جایی بهتر از اینجا برای فرار از هوای آلوده شهری؟ این روستا به حدی زیباست که به مروارید کلاردشت معروف شده است. بخش کوهستانی این ییلاق دمای آن را در فصل تابستان به سی درجه بالای صفر و در زمستان در پایین‌ترین حد ممکن به ده درجه زیر صفر می‌رساند. در این روستا علاوه بر منابع طبیعی چند سوپرمارکت و نانوایی و فروشگاه پوشاک و گیم‌نت و زمین‌های فوتبال و والیبال نیز وجود دارند. مجموعه توریستی تفریحی کردیچال شامل هشت سوئیت سه خوابه بوده که هرکدام دارای دو اتاق خواب و یک واحد نیم‌طبقه است که آن نیز به عنوان یک اتاق خواب در نظر گرفته می‌شود.

روستای هریجان: روستای هریجان شامل آبشارهای بسیار مرتفع و سبزه‌زارهای زیبا و فراخ است. در حال حاضر این روستا خالی از سکنه بوده و گونه‌های جانوری متنوعی مانند کبک، کل، پلنگ و خرس در آن زندگی می‌کنند.

روستای سیاه بیشه نیز در اکثر فصول سال از مه پوشیده شده و به دلیل تیره بودن این مه، آن را سیاه بیشه نامیده‌اند. بعد از این روستا در تنگه‌ی «هزارچم»، چند آبشار زیبا و بدیع در میان جنگل‌های وحشی وجود دارند.

جاذبه‌ها دیدنی کلاردشت

جاذبه‌های گردشگری کلاردشت

سنگ سماور: سنگ سماور به واقع از عجیب‌ترین و استثنائی‌ترین سنگ‌های طبیعی در ایران است. این تخته‌سنگ بزرگ و شگفت‌انگیز به‌طور عمودی در ارتفاعی نزدیک به 4500 متری قرار گرفته و از عجایب علم‌کوه و شهر کلاردشت به حساب می‌آید.

سنگ سماور

روستای رودبارک: رودبارک در شرقی‌ترین نقطه کلاردشت و بسیار محبوب توریست‌ها است. وجود فدراسیون کوهنوردی هر ساله گردشگران زیادی را به یخچال‌ها و رشته‌کوه تخت سلیمان درین منطقه می‌کشاند. رودخانه زیبای سردآبرود از وسط این روستا می‌گذرد و در سرار آن جریان دارد. سردآبرود از ارتفاعات تخت سلیمان سرچشمه می‌گیرد و به دریای مازندران می‌ریزد و یکی از رودهای حفاظت شده‌ی دریای خزر است. بنا بر گزارشات، قزل‌آلای خال قرمز، قزل‌آلای رنگین‌کمان، ماهی خیاطه (لپه)، سس ماهی (لب پهن یا برزم) و ماهی سر مخروطی سیاه فلس سگ ماهی، عروس ماهی یا مار ماهی در این رودخانه موجود هستند. در صورت بازدید از این روستا، حتماً از آبشار «اَکاپُل» در جنگل کوهستانی سردیچال دیدن کنید. کوه‌ها و دامنه‌های این روستا سرشار از گیاهان دارویی و انواع قارچ‌ها هستند. منطقه «ونداربن» نیز از نقاط زیبای این روستا محسوب می‌شود. از معدن سنگ گرانیت واقع در این روستا به سایر نقاط کشور سنگ صادر می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین معدن‌های سنگ کشور است. معماری به کار رفته در مسجد محل رودبارک جزو عجایب است زیرا در ساخت آن هیچ ستونی در وسط قرار نگرفته و مساحت آن 200 متر مربع است. در دره راشک، پشت قله اسرا سنگ، آسیابی وجود دارد که با قدمت زیاد نشان‌دهنده‌ی زندگی قبایلی در زمان‌های دور در بالا دست است.

تپه باستانی کِلار

تپه باستانی کِلار: این تپه به بهشت کاوشگران و باستان‌شناسان معروف است. چندین غار و پناهگاه که در اطراف سردآبرود قرار دارند، بخشی از شواهد حضور انسان‌ها از زمان باستان در این منطقه هستند. طبق مطالعات باستان‌شناسان ده‌ها منطقه‌ی باستانی در اینجا مورد شناسایی قرار گرفته‌اند که تپه کلار از مهم‌ترین آنها است. این تپه تاریخی در روستای «لاهو» واقع در قسمت شرقی کلاردشت قرار دارد و وسعتی بیش از 6 هکتار دارا است. قدمت آن را به اوایل هزاره چهارم پیش از میلاد مسیح، یعنی شش هزار سال قبل برمی‌گردانند.

برای اقامت در کلاردشت می‌توانید به مجتمع‌های توریستی تفریحی، ویلاها و هتل‌ها بروید. مجتمع توریستی تفریحی «بارانِ سبز» دارای رستوران و کافی شاپ و محوطه‌ای سرسبز است. هتل سه ستاره باغ چمن با وسعت ده هکتار دارای 23 واحد اقامتی شامل انواع اتاق‌ها و ویلا است و در نزدیکی جنگل قرار دارد. این مجتمع همچنین دارای امکاناتی نظیر اسب‌سواری، دوچرخه‌سواری، پینت‌بال، آلاچیق و ماشین شارژی برای کودکان است. ویلای UN–3681  وادیرو نیز یک ویلای مجلل دارای برنامه‌هایی چون آفرود برای تورگردی چندین روستای اطراف اقامتگاه، بازدید از کارگاه شیرینی‌پزی، موسیقی زنده و … است. مجتمع تفریحی و پذیرایی «باغ چمن» در کنار طبیعت زیبای سردآبرود شامل کافی‌شاپ و امکانات تفریحی مانند اسب‌سواری ست.

اقامت در کلاردشت

شهر زیبای کلاردشت

کلام آخر اینکه هرگز دیدار از شهر زیبای کلاردشت این نگین زیبا و بی‌بدیل سرزمین هزاررنگ ایران را از دست ندهید و یکسفر خاطره‌انگیز و حیات‌بخش را در خاطرات خود ثبت کنید.

منبع: چطورپدیا


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
گردشگری ، جهان گردی ، مسافرت ، سفر ، ترکیه ، سفر خارجی ، گرجستان ، سفر داخلی ، سفر هوایی ، استانبول ، تایلند ، اماکن دیدنی ، هواپیما ، ویتنام ، تجهیزات سفر ، بوم گردی ، تفلیس ، جزیره ، روستاهای شمال ، ساک ، چمدان ، فرودگاه ، مازندران ، لائوس ، مسافرت هوایی ، مصر ، ملزومات سفر ، مکزیک ، نروژ ، هامپی هند ، هتل های لوکس ، هند ، لبنان ، لوازم سفر ، مزایای بیمه مسافرتی ، مسافرت خارجی ، فلسطین ، فیلیپین ، قطب جنوب ، سفر در زمستان ، گردش گری ، گردشگردی ، سفرخارجی ، سفرهوایی ، شرکت مسافرتی ، عراق ، سفر با هواپیما ، سفر به استانبول ، سفر به هند ، چمدان برند دلسی ، چک ، حمام گوگردی ، خرید چمدان ، راهنمای سفر ، راهنمای سفر به ترکیه ، آسیا ، ژاپن ، جنگل ، بیمه اعضای خانواده ، بیمه پزشکی ، بیمه مسافرتی ، پاسپورت ، استرالیا ، اسلوونی ، انتظارات در سفر ، اندونزی ، اوازم سفر ، ایتالیا ، ایران ، بازار ترکیه ، بروشور ، بروشور مسافرت ، بنگلادش ، ویزا ، کامبوج ، کانادا ، کلاردشت ، کویر ، کیف ،

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ