سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

97/12/20
10:0 ص

دسترسی به اینترنت همراه در ترکیه

نگرانی عمده مسافران ترکیه، نحوه‌ی اتصال به اینترنت در این کشور است. همه‌ی ما به اینترنت وابسته‌ هستیم و بخش زیادی از زندگی روزمره ما نیز به آن نیازمند است، حال این نیاز می‌تواند گپ زدن با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی، آپلود آنلاین تصاویر، استفاده از نقشه‌ها یا دسترسی به برنامه‌های تلفن همراه باشد. بسیاری از افراد رومینگ را تلفن‌های همراه خود را فعال می‌کنند؛ که البته هزینه‌ی آن بسیار زیاد است. در ماه گذشته، فردی به اینترنت هتلی که در آن اقامت می‌کرد، متصل بود؛ کاملاً اتفاقی Wi-Fi هتل قطع شده و تلفن همراه او به آنتن ترکیه وصل شد. او در نهایت 12500 دلار (150 میلیون تومان) تنها برای استفاده از اینترنت پرداخت کرد!

شرکت Rent’n connect (اجاره کن، متصل شو!) دستگاه‌هایی با سرعت 4G در اختیار مسافرین این کشور قرار می‌دهد، به این صورت که مسافران با اجاره‌ی این تلفن‌ها هر روز هفته با سرعت بالا و هزینه‌ی کم به اینترنت متصل خواهند بود. با هم نگاهی به راه کارهایی جهت دسترسی به اینترنت در ترکیه می‌اندازیم.

چطور در ترکیه اینترنت همراه داشته باشیم؟

دسترسی به اینترنت همراه در ترکیه

1- یک سیم‌کارت تهیه کنید

قدیمی‌ترین راه اجتناب از هزینه‌ی رومینگ، اخذ یک سیم کارت از پیش پرداخت شده ترکیه است. در ترکیه 3 مرکز ارائه دهنده خدمات تلفن همراه وجود دارد: Turkcell، Vodafone و Avea. نرخ هر سه تقریباً مشابه بوده و خدمات مهم آن‌ها شامل دسترسی به اینترنت همراه، تماس‌های صوتی و SMS می‌باشند. برای خرید این سیم‌کارت‌ها یک نسخه رونوشت از گذرنامه مورد نیاز خواهد بود؛ اما اگر قصد دارید بیشتر از یک ماه در کشور اقامت کنید، می‌بایست شماره خارجی خود را ثبت کرده و مالیات پرداخت نمایید.

2- هات‌اسپات (وای-فای)

تقریباً تمامی رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و هتل‌های ترکیه اتصال وای-فای داشته و به‌صورت رایگان در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. برخی از کافه‌ها از سیستم‌های به اشتراک گذاری وای-فای استفاده می‌کنند  که در این صورت برای اتصال، ابتدا باید در آن‌ها ثبت نام کنید.

تنها مشکل احتمالی این است که اینترنت چندان پایدار و پرسرعت نخواهد بود؛ زیرا در زمان واحد کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند.

مشکل دیگر، محدودیت مکانی فرد به نقاط تحت پوشش وای-فای است؛ اگر در اطراف شهر و در روستایی دورافتاده قدم می‌زنید و یا روی قایق هستید، به راهکار بهتری نیاز خواهید داشت.

اجاره‌ی هات‌اسپات همراه (مای‌-فای یا وای-‌فای جیبی) یا راهنمای دیجیتال

Rent ‘n Connect شرکتی مستقر در استانبول بوده و شعار آن این است که ” Rent’n connect بهترین دوست شما در ترکیه خواهد بود.” آن‌ها دو دستگاه مختلف را اجاره می‌دهند.

1- وای-فای همراه

این دستگاه دارای یک سیم‌کارت 4G بوده و بسیار کوچک و سبک است؛ به طوری که به‌راحتی می‌توان آن را درون کیف دستی و یا درون جیب خود قرار داد.

اولین اتصال بسیار ساده و آسان است. دستگاه را روشن کنید و در فهرست شبکه‌های وای‌-فای تلفن همراه خود، نام “RentNConnect” را بیابید؛ سپس پسوردی که به همراه دستگاه در اختیارتان قرار داده شد را وارد کرده و به‌راحتی استفاده نمایید.

بهتر است گاهی اینترنت را خاموش نمایید؛ زیرا روشن بودن آن باتری مصرف می‌کند.

هر جا و هر مکان، زمانی که دستگاه را روشن می‌کنید، تنها طی چند ثانیه اینترنت تلفن همراه بازمی‌گردد. به کمک این سرویس، تا 10 دستگاه اعم از لپ تاپ، تبلت، گوشی هوشمند و کتاب‌خوان می‌توانند هم‌زمان به اینترنت متصل شوند. اگر به همراه خانواده و دوستان خود سفر می‌کنید، از آنجا که یک دستگاه 4G می‌تواند توسط همه‌ی افراد استفاده شود؛ این گزینه انتخاب مناسبی خواهد بود. بنا بر گفته‌های مشتریان قبلی این شرکت، سیگنال این دستگاه‌ها و سرعت آن‌ها حتی از اینترنت هتل نیز پایدارتر است.

2- راهنمای دیجیتال w / اینترنت نامحدود

این محصول از آنجا که با یک سیم‌کارت 4G به اینترنت متصل می‌شود، عملکردی مشابه دستگاه هات‌اسپات دارد؛ با این تفاوت که در کنار آن، یک تبلت 7 اینچی با برنامه نصب شده و آماده را در اختیار مسافر قرار می‌دهند تا به‌عنوان یک راهنما و یا نقشه آنلاین یا آفلاین، به فرد کمک کند.

اگر در استانبول هستید، می‌توانید از برنامه راهنمای دیجیتال استفاده کنید، این برنامه تلاش می‌کند که مسافر احساس کند، بومی شهر است. دیگر نیاز به جستجو در پی مکانی برای صرف غذا و یا جاذبه‌های محبوب شهر نخواهید داشت، تمامی اطلاعات مورد نیاز در این راهنما جمع آوری شده است؛ بنابراین اگر نمی‌خواهید از تلفن خود در ترکیه استفاده کنید یا برای سرگرم نگه داشتن بچه‌ها به دستگاه دیگری نیاز دارید، این مورد گزینه مناسبی است.

خدمات مشتریان Rent’n Connect: این شرکت روز ورودتان به کشور، دستگاه را به هتل تحویل می‌دهد. پیش از خروج خود، دستگاه را درون کیسه‌های محفوظ و بسته قرار دهید، آن‌ها را مهر و موم کنید و به پذیرش هتل تحویل دهید. آن‌ها خود با ارسال شرکت بارکشی، دستگاه را از هتل تحویل می‌گیرند.

هزینه: هر دو دستگاه برای اینترنت نامحدود، روزانه 5,99 یورو (100 هزار تومان) هزینه خواهند داشت. Rent ‘n Connect در صورت رزرو برای بیش از یک هفته، 30 درصد تخفیف قائل شده و تخفیفات بیشتر را از طریق صفحات فیس‌بوک و توییتر خود اطلاع‌رسانی می‌کند.

 

منبع: چطورپدیا


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
گردشگری ، جهان گردی ، مسافرت ، سفر ، ترکیه ، سفر خارجی ، گرجستان ، سفر داخلی ، سفر هوایی ، استانبول ، تایلند ، اماکن دیدنی ، هواپیما ، ویتنام ، تجهیزات سفر ، بوم گردی ، تفلیس ، جزیره ، روستاهای شمال ، ساک ، چمدان ، فرودگاه ، مازندران ، لائوس ، مسافرت هوایی ، مصر ، ملزومات سفر ، مکزیک ، نروژ ، هامپی هند ، هتل های لوکس ، هند ، لبنان ، لوازم سفر ، مزایای بیمه مسافرتی ، مسافرت خارجی ، فلسطین ، فیلیپین ، قطب جنوب ، سفر در زمستان ، گردش گری ، گردشگردی ، سفرخارجی ، سفرهوایی ، شرکت مسافرتی ، عراق ، سفر با هواپیما ، سفر به استانبول ، سفر به هند ، چمدان برند دلسی ، چک ، حمام گوگردی ، خرید چمدان ، راهنمای سفر ، راهنمای سفر به ترکیه ، آسیا ، ژاپن ، جنگل ، بیمه اعضای خانواده ، بیمه پزشکی ، بیمه مسافرتی ، پاسپورت ، استرالیا ، اسلوونی ، انتظارات در سفر ، اندونزی ، اوازم سفر ، ایتالیا ، ایران ، بازار ترکیه ، بروشور ، بروشور مسافرت ، بنگلادش ، ویزا ، کامبوج ، کانادا ، کلاردشت ، کویر ، کیف ،

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ